Jumaat, 15 November 2013

HAAA ?

Cikukukukukuku


Assalamualaikum ! Soba al khair?? Harap korang sihat sejahtera di samping keluarga tercinta ! Tadi aku baru main masak-II dengan doktor-II dengan adik aku tuu..Wee~ Dia comel! Aku syang dia ! Walaupun dia buasssss ahhhh..Habis bilik aku dia sepahkan, habis game aku dia delete..Takpe-II budak lagi tuu..Hehehehe





Aku ni tatawlah..Tak habis-II dengan hati dan perasaan..Tapi fitrahlah kan? Lagi-II reamaja..Semua ada keinginan macamtuu..Lagipun..Aku dah baca..Tak salah bercinta dengan couple ni..Cuma aktiviti masa bercinta tu je macam pegang tangan, berdua duaan dalam kereta, main cubit-II kat muka,semua2 tulah yang melanggar syarak (haram)..Tapi yang lain boleh, nak kata rindu,sayang, cinta asalkan jangan sampai kita lupa Allah dan sayang kekasih kita tuu lebih dari Allah dan Rasulullah ! 

Hmm..Sebenarnya aku nak cerita, nak tahu macam mana nak ambil hati lelaki ni..Selama ni aku selalu dok nak dia ambil hati aku, jaga hati aku dan langsung tak menghiraukan dia pun nak jugak aku buat macamtuu, maybe ?Aku ada baca artikel ni, lelaki suka perempuan yang suka ambil hati dan pandai jaga hati dia.. Bila difikirkan, aku ni selama ni tak reti langsung nak jaga hati dia..





Kan best, aku boleh baca hati dia, boleh aku tahu dia suka aku buat apa, apa yang aku kena buat nak hati dia gembira, apa yang kena aku cakap nak bagi dia bahagia dan bermacam macam lagi..Lepas ni kena blajar willpower laa kowt nak baca minda orang ! Ehh hahaha merapu dah ! Itu cuma ideologi sami-II yang karurt marut je semua tuu..Tapi aku rasa, buat masa ni aku kena jadi baiklaa..Macam tahun 2011..Kalau aku baik, takdelah isu bertegang leher dengan dia..Lagipun dia manusia, dia pun ada tahap kesabaran jugak..Mana boleh selalu aku buat dia marah!

Bila tengok orang lain, kenapa diorang punya hubungan boleh bertahan sampai 8-10 tahun and terus boleh mendirikan masjid? ehehehe..Tapi betul,knapa?? BIla aku kaji dan tengok..Hehehe *takdak kerja berfaedah lain ke nak buat ? Biarlah! Aktiviti lepas PMR,nanti dah tak sempat sbb nak form 4 and SPM ! Kedua dua pihak saling bertolak ansur, faham antara satu sama lain, sabar antara satu sama lain..Barulah seseuatu relationship boleh tahan lama..Tapi bila aku tengok diri aku sendiri, selama ni dia je dok tolak ansur dengan aku,dia je dok faham aku, dia je sabar dengan aku, banyaklaa kebaikkan dia bgi kat aq tapi aku, tochure dia..Hishh ! Ok Alhamdulillah sekarang aku dah sedar =) Aku takmau dah bersikap macamtuu..





Pisang takkan berbuah dua kali, ingat tu! Nasi sudah menjadi bubur ! Aku ingat semua ayat tu..Tulah ayat AR bagi kat aku..Aku takmau dah peristiwa yang sama berulang..Aku takmau mengulang sejarah tapi aku harus create sejarah ! Aku kena ubah semuanya..Semoga aku mencapai hasrat aku untuk menjadi wanita akhir zaman yang solehah dan menjadi superwoman dia! weeeee~ Haha okay, sampai di sini sahaja..Lenguh tengkok dok menaip..Aku nak sambung baca novel Stanza Cinta..Best novel tuu ! Objektif utama novel itu ialah membuat pembaca menitiskan air mata cinta pada-Nya, yang Maha Kuasa, Yang menguasai hari pembalasan..

Okay! Bye-II.. I love you so much :** <3


Tiada ulasan:

Catat Ulasan