Jumaat, 15 November 2013

Hachumm

Hyep


Assalamualaikum ! Hye ! >< hari ni aku kuat bersen..Haha tak taw pasaipaa..Duit nak masuk? Haha okay karut je..huhu..Alhamdulillah dan syukur ke hadarat Allah swt bagi aku bernyawa sekarang untuk terus mengumpul amal untuk bekalan ukhrawi..Hari ni aku bukanlah Farah yang dulu..Im the old one..Yang taon 2011 punya..hehe..Taon tulah aku memang seorang yang dikatakan baik jugaklah..berbeza dengan sekarang..Aku periang, happy, macam ustazah sikit sebab geng dengan ustazah pilihan (anis) hehehe, btoi kowt! anis dapat anugerah ustazah pilihan masa jamuan semalam!hehe..Aku penyabar kowt, walau banyak budak lelaki suka ejek aku comot..yelah masatu aku memang comot pasai bulan pertama duduk asrama tak reti lagi uruskan diri..






Aku memang dah berjanji dengan diri aku sendiri yang aku memang nak berubah..Aku dah lain sangat sekarang..aku rindu diri aku yang dulu..Yang hati cam tembok..Haha, jadi aku memang ke arah berubah jadi dulu balik..Dulu aku peramah, dengan makcik, nenek, semua aku tamah..heheheheiew XD  Lepastu nak dekatkan diri dengan Allah swt..Kalau boleh nak sambung pengajian sidratul muntaha lgi..8 bab aku tak habes pengajian..rugi sangat..Nanti nak pergi sekolah pondok kat lumut ^^

First sekali, aku kesian kat Bai, aku rasa sudah tiba masanya aku berhenti seksa dia macamtu..Aku tak berhak buat dia macamtu...Patutnya aku lagilah kene hormat,jge,amik hati dia..Selalu bodek2 dia..sebab aku sayang dia,lagipun dia baik sangat hati dan budi dia ! .Bukannya seksa orang yg disayangi..Lagipun sumpah aku cakap dia baik..Anis versi lelaki ^^ Tiba masanya aku pulak yang selalu bagi motivasi kat dia macam dia bagi motivasi kat aku dulu..Kene balas jasa-2 dia..aku nak hadiahkan personaliti baru aku sebagai tanda terima kasih kat dia..Aku yakin, pasti dia senang dan suka aku tahun 2011 seperti, mama,ayah,cikgu dan kawan-II suka aku yang 2011 tuu ^^ 





Kali ni aku betul-II tekad..tekad macam mana aku nak kuruskan badan tuu..Seriously aku tekad kowt !Tapi Allah tak mengizinkan aku kurus walaupun seriously aq cuma makan segenggam nasi ja..Takpe, aku redha, aku yakin mesti ada hikmahnya ! Allah maha bijaksana !^^ Mungkin aku berisi suatu hari nanti kalau ada perompak nak samun aku, boleh aku belasah teruk-II, see kuasa Allah memang dasyat,kita tak dapat bayangkn dengan pancaindera..Jadi redha !






Secondly, dengan kawan-II, dulu serious aku dengan Bai ni sama ja perangai..Enjoy dengan hidup, dan bahagia dalam persahabatan..Tapi bezanya aku dok asrama..hehe Aku banyak main-II dengan member kat asrama, main nyorok-II,main sapa lagi kuat(yg tangan tuu), macam2 lagilah..Riuh dorm pasai aku..Haha..aku selalu jadi consultant tak bergaji..Klau orang ada masalah,mesti aku pujuk, aku beri kata-II semangat, aku buat lawak bodoh sakai...Haha..Tapi sekarang aku pun taktaw kenapa semua tuu hilang?Psl aku duk kat rumah ke?Hmm..*curious

Aku nak baik gila dengan kawan-II aku, aku nak bahagiakan orang sekeliling aku terutamanya si Eliani tuu! Haha dia kuat tachink..dulu dia tachink aku pujuk,sekarang dia tachink aku tochure dia aku pun buat tataw sampai dia yang mintak maaf dengan aku pulak..Huh! Kejamnya aku?okay..Aku nak ubah semua tuu..Aku nak jadi aku tahun 2011 ^^ Noktah ! Aku yakin mesti berhasil ! XD Love you Eliani, Fatin, Mia,Anis!!! wait for old me..aku taw korang pun mesti rindu aku yang dulukan ! :') *emotinal instrumentalogy..kahkahkah !





Diorang semua baik dengan aku,terutamanya si Bai tuu..Kalau aku tanya dia, mesti dia pun kata aku beza gila dengan first time dia kenal aku dulu..Aku taktawlah kenapa makin hari aku makin teruk..Huiii..Tak boleh jadi ! aku mesti ubah..Ya allah, dengan nama2 AsmaMu yang agung, bimbinglah aku! Bagilah hidayahMu kepadaKu..Cukuplah hanya pertolanganMu,cintaMu,rahmatMu,hidayahmu :")






Bila terkenang balik peristiwa tadi, aku memang menyesal sangat, Bai memang2 terasa dengan aku..Dengan blog aku tuu,aku tak sedar yang aku banyak ckp bukan2 pasal dia..Ya Allah,kesian dia..Kenapa dengan aku! Huh!Kenapalah aku boleh buat sedemikian rupa dengan dia..dahlah dia sayang aku, dia selalu layan kerenah "nenek sihir" aku(eman punya ayat) kau taw tak! susah jumpa lelaki mcamatu woi! 1 dalam sejuta! Ya Allah..kenapalaaaaaaa sengal betul aku ni..Ya Allah,Ya Allah, Ya Allah !!!! Seriiously macam nak hentak muka aku kat batu..biar herot..huh! Kali ni, demi Allah, aku btol-II menyesal..aku nak berubah jadi 2011 !! 

Kalau tulis kat sini, sampai taon depan tak habes nak cerita betapa aku menyesal buat orang yang aku sayang,anugerah Allah yang tak terhingga istimewanya macamtuu..Seriuosly dia baik! Sumpah! Bukan nak bodek atau apa..Bila kau dengan dia..Baru kau akan taw kebaikkan dia..Seriously mualim dan mualimah yang dirahmati Alllah swt sekalian,contohilah sikap dia..Aku jarang tengok dia sedih, dan putus asa..Padahal aku taw,dia pun mesti ada banyak masalah melanda..Tpi dia tenang ja...Untung dia Allah anugerahkan hati yang tenag kat dia..dan hati yang tenang tu milik orang yang beriman..Dan dia sabar, dia orang pertama sabar dengan kerenah aku..Haihh...pelik-II tapi Alhamduliilah,syukran ya Rabbi..Kau kirimkan aku orang sebaik dia di saat aku khilaf ditenggelam ombak berduri..






Kesimpulannya, aku memang nak berubahlah citer die..Haishh apo yg bising2 kat luaq sana tu, hoi jerit2 cam cipan, aku simbah air satgi baru taw,,*hehe iklan sebentar..Seriously! heyy bising gila mat2 rempit ni..Isy2..smoga Allah bagi hidayah kat depa :) haa sambung balik..AKU NAK BEGHUBAH !!! Faham dok! Dari mazmumah ke mahmudah, dari yang keruh kepada yang jernih..dari kotor ke suci ^^  Dahlah..Makin ngekngok jew artikel aku ni,.Dok melewei lewei..haha..sewei..rewei..newei..okay stop ! Bye..i love you yang mualim :*

*GAMBAR SEBAGAI HIASAN SEMATA MATA UNTUK BAGI ARTIKEL AKU MENARIK DIBACA..TAK DOK KENE MENGENANG DENGAN YANG MENINGGAL,..SEDEKAHKAN AL FATIHAH KEPADA AHLI KELUARGA KITA, SEMOGA ALLAH MERAHMATI HIDUP KITA...AMINN YA ALLAH ^^

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan