Rabu, 13 November 2013

Zaman Gelap

Sakit


Assalamualaikum..Hye..Dah lama aku tak tulis blog..Entahlah....Hahaha...Korang mesti dah agak kan apa yang aku nak cerita?hmm..Yelah asal aku sedih mesti aku akan tulis blog..Meluahkan perasaan kat sini..Anyway dah takda tempat lagi untuk aku mengadu..Kat sini jelah tempat aku mengadu..

Hari ni takda sebarang gambar diselitkan..Haha aku mlas nak cari, lagipun tangan aku luka, Besar duit syiling sekupang kat tapak tangan kiri..Sakit sangat...Sebab daging pun terhancur sikit, nampak urat kat dalam tuu..ya Rabbi..Memang sakit tapi saya kan dah besar xD So saya kuat ! ^^


Hmm..entahlah..Korang mesti tertanya kenapa tangan aku boleh jadi teruk macamtuu..Macam ni ceritanya,semalam aku sedih sangat, aku rasa aku tak pernah sedih dan bebai macamtuu..Masatu aku tengah kol Bai, aku nak mintak penjelasan dia..Kenapa dia menjauhkan diri dari aku?Aku on9 twitter,dia off dia on9 fb, mesej pun dia tak kasik aku start dulu, lepastu pukul 11 macamtu baru nak mesej itupun aku yang mesej dia dulu..Hmm

Aku menangis, masatuu aku ada kat luar rumah, aku nangis dan terduduk kat lumpur,aku hentak2 tangan aku kat lumpur yang ada batu..Masatu aku tak perasan lagi sebab sedih dan marah menguasai diri..Lepas dah habes kol and masuk rumah baru aku terasa sakit, rupa2nya tangan aku dah hancur sebesar diameter batang pensel dan luka sebesar duit syiling sekupang..memang sakitlah tapi aku tak tunjuk kat mama, nanti mesti dia risau...

Hmm..entahlah..Dia baru cuba buat macamtu je sampai dah pecah tangan bagai, macam mana kalau dia mintak nak berpisah? Ya Allah :'(((( Pecah kepala maybe? Hmm... Demi nama Allah sebenarnya aku tak sanggup hilang dia..Dia baru buat macamtu je aku dah rasa sedih sangat macam aku putus dengan AR dulu...menangis tak henti,berkurung dalam bilik, hatta pergi sekolah pun aku tak bole nak senyum depan kawan-II aku, termenung semua2..Apatah lagi putus?Hmm.

Aku cuba nak mempraktikkan etika cinta tak semestinya dapat memiliki orang yang kita cinta dan cinta itu mendoakan kebahagiaan orang yang kita cinta tapi aku tak bole, aku tak sanggup..Cinta dia seolah olah mengalir dalam darah aku, sebati dalam jiwa aku,meresap dan menguasai, kalau dia tinggalkan aku, seolah olah darah tak mengalir lagi dalam diri aku, jiwa aku mati dan nywa aku melayang dan mati.. Memang betul kumbang bukan seekor tapi kali ni, aku betul-II rasa aku memang tak boleh berpisah dengan dia..

Kadang-II aku rasa menyesal kenapa aku sayang dia sangat lebih dari diri aku sendiri, tapi dah tak boleh nak buang rasa sayang tuu..Aku dah sememangnya terlanjur sayang dia sangat-II, hanya maut ja yang boleh hentikan rasa sayang tuu..hmm..Jadi aku berdoa dua perkara..Yang pertama Ya Allah sengguhnya demi nama-II AsmaMu yang agung,ku mohon janganlah pisahkan aku dari dia,Kau jagalah hati dia untuk aku, kau kekalkan jodoh kami sehingga jannah kerana demi Allah aku tak sanggup hilang dia..

Yang kedua, jika benar-II engkau tidak mengizinkan aku bersama dengannya, maka kau tariklah nikmat perasaan daripadaku supaya aku tak berasa sedih berpisah dengannya..Biarlah aku tiada perasaan gembira,sedih dan marah seperti orang yang mati untuk seketika(koma maybe)..Sesungguhnya aku tak sanggup merasai kesedihan itu kerana itu sungguh seksa..Seksanya seperti seksa salah satu lubang neraka..Kalau kau tak tarik nikmat perasaan maybe aku bunuh diri?Tapi aku takmau! Aku takmau jadi orang kafir ! Aku masih cintakan Allah dan rasulullah!Aku nak teruskan amanah di bumi Allah ni ! Jadi sebab tulah aku mintak doa macamtuu..hmm

Aku harap Bai tak baca apa yang aku tulis ni, sebab kalau dia baca mesti dia marah aku sebab dia takmau aku sedih-II macam ni..Hmm..Tapi mungkin dia takkan baca sebab aku rasa mungkin dia dah hilangkan link blog aku..insyaAllah

Lagi satu sejak dia kata dia nak kurangkan contact aku, ekceli jiwa dan hati aku hancur berderai..Sedihnya melangit langit dari yang sebelumnya yang dia kata dia mungkin tak ikhlas sayang aku semua-II tuu..Lagi-III nak cuti sekolah, lagilah aku rasa sunyi,dahlah tak pi sekolah jumpa kawan-II..huhuhu..lagi pun kawan-II aku semua suka buat haluan masing-II,tak pernah dengar isi hati aku macam Bai..hmm..Sejak dia cakap macamtuu, jiwa aku kosong, aku tak boleh nak senyum even depan kawan-II aku,aku kurang bercakap,monyok dan suka bersendirian and lebih banyak nangis..sebab sedih yang amat..Aku taktaw nak ceritakan kat siapa kesedihan yang mendalam ni, nak cerita dekat bai? Mana adil untuk dia ! Patutnya aku bagi sokongan untuk dia jadi anak yang soleh yang taat akan orang tua dia ! Bukan nak bagi dia bersalah ! Sbb tuu aku tak cerita kat dia, aku nak dia semngat buat macamtuu even hati aku sendiri yang terluka..Takpelah..Cinta perlukan pengorbanan..Tanpa pengorbanan bukan cintalah namanya tuu..Lagipun aku dah pernah kata,aku sanggup buat ap2 pun demi dia.. :')

Dan aku nak dia jadi anak yang soleh! Aku bahagia sangat bila dia cakap dia nak banggakan ibu bapa dia!!!..Serious sbb itulah ciri lelaki idaman aku yang sebenar benarnya, seorang pemuda yang soleh :'D dan sekali lagi aku harap gila bai tak baca entry ni..hmm kalau tak mesti dia taw segala galanya..Aku takmau dia tahu, tapi nak buat macam mana, aku nak luahkan jugak kat sini, aku tak boleh pendam! Boleh jadi gila rasanya, yelah sekarang pun dah jadi separuh gila! haihh..hmmm, tapi aku yakin dia tak baca..Tolonglaaah ya Allah kau tutuplah hati bai dari nak baca blog aku..huhu

Okay, Alhamdulillah, tenang hati aku dapat luahkan isi hati aku kat sini..Sekarang aku jadi semakin lega..hehehehe x'D ... Bye-!! Love you :*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan